Update reis - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Froukje Postma - WaarBenJij.nu Update reis - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Froukje Postma - WaarBenJij.nu

Update reis

Blijf op de hoogte en volg Froukje

09 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi allemaal,

Tijd voor een nieuw reisverslag!
Intussen in veel plaatsjes geweest en veel gezien.
De Coromandel was prachtig! In Whitianga met de ferry over gegaan naar Cooks beach. Hier zijn uitkijkpunten over prachtige stranden (zie foto Lonely bay). Op de ferry een stel ontmoet (70+) die me een lift gaven naar het uitkijkpunt. Ze gaven me het adres van hun vakantie huisje en nodigden me uit om 's middags mee te gaan naar Hot water beach. Bij aankomst bij hun huisje werd ik opgewacht met een uitgebreide sandwich lunch. We zijn naar Hot water beach gereden, wat een attractie; zoveel mensen op zo'n klein stukje strand. 'S avonds uitgenodigd om te blijven eten. Wederom een uitgebreid dinner met lamsvlees, groenten, potatoes uit de oven en als toetje chocolade pudding met vloeibare bodem (lees: overheerlijk!!). Wat een lieve en gastvrije mensen! Ik kreeg bij vertrek hun telefoon nummer en kon altijd bellen om nog eens langs te komen.
De volgende dag naar de Cathedral cove (zie foto's). Wat prachtig om te zien! Een rots waar je onder door kunt lopen op het strand. Daarna 3 dagen op een holiday farm verbleven waar ik de boer heb geholpen. Vooral veel schapen en koeien uit hun paddock gedreven, om ze vervolgens te selecteren. En dan zul je zien dat er één onnozel schaap daar boven op die heuvel blijft staan; kun je weer omhoog.. Een hele leuke ervaring hier op de boerderij met hele aardige mensen!

Afgelopen vrijdag Rudolf weer getroffen die met vakantie ging. We zijn vanaf het zuiden van Auckland richting Taupo gereden (met uiteraard regelmatig koffie stops in de gezelligste cafétjes). We zijn bij de Huka Falls geweest waar het water van de grootste rivier van NZ doorheen stroomt. Deze is ook verbonden met Lake Taupo waar we geluncht hebben. Tijdens het vervolg van de rit zijn we bij mudpools geweest, waar de modder kokend/bubbelend uit de grond komt! Vervolgens doorgereden naar de eindbestemming van de dag: Waikite Valley! Hier is een bron (op de camping ground) waar het water met 98 graden uit de grond komt. Ze laten water afkoelen (37-40 graden) en leiden het dan naar verschillende pools. 'S avonds hamburgers gebakken en wijntjes gedronken. Een ultiem vakantie gevoel!
De volgende dag naar Rotorua gereden en hier afscheid genomen. Zondag kwamen Rixt & Miranda (2 vriendinnen uit Joure) ook in Rotorua. Hoe apart om elkaar aan de andere kant van de wereld te ontmoeten! Het was prachtigweer dus lekker relaxen en kletsen in de prachtige parken hier (zoe foto's). Woensdag zal ik mijn reis vervolgen naar Taupo en dan verder afzakken richting het zuider eiland.

Tot zover dit reisverslag, tot de volgende maar weer!

Tút Froukje

• 09 November 2014 - 23:33

Hilde-Marije:

Heey Froukje,

Wat een prachtige plekken bezoek je daar! Ik bin stiekem wol een bietsje jaloers hjer! ^^ dat platteland hjir ek ;)Heel veel plezier nog gewenst en maak vooral veel mooie herinneringen! Dan kom ik ast wer yn Fryslân bist us snel om de verhalen te hearen en foto's te besjen.

Xoxo dyn nichtje Hilde-Marije

• 10 November 2014 - 03:54

Gerda:

Super leuk allemaal Froukje!!!

• 10 November 2014 - 16:31

Femia Streefkerk:

Hallo Froukje !! Wat toch heel leuk om je reis verslag zo te lezen, en ALLES is bekent ! We zijn zelfs met dezelfde Ferrie gevaren en op dezelfde uikijkstranden geweest! Daar zijn we bijna een volle dag gebleven omdat er zoveel te zien en doen was! Prachtige uitzichten en paden hoog op om te wandelen en alles te overzien.
    Ook Lake Teupo en Rotorua, alles was zo mooi!
    Ik kan lezen dat je 't nu makkelijker vind , dus fijn hoor! Genieten maar, er is nog zoveel te zien en te doen!
    Ook GJ en ik vonden het Noord Eiland erg mooi met zoveel verschillende landschappen, geweldig. Het zuid eiland is heel anders, dus nog meer verrassingen in het verschiet!
    Doe vooral de groeten voor Rudof en Iepie als je ze weer mocht zien.
    Heel veel liefs voor je GJ en Femia

• 12 November 2014 - 18:40

Peter Fleer:

Leuk om je verslagen te lezen. Groeten uit Velsen-Noord.
    Peter Fleer

• 24 November 2014 - 19:54

Tante Hendrina:

Hoi Froukje,
    Heel herkenbaar jou mooie reisverslag, en bedankt voor de mooie kaart.
    Geniet nog maar heerlijk van je mooie reis.
    Je word al een echte KIWI.
    Gr.Tante Hendrina en Ome Catharinus.